neděle 18. září 2016

coffee ... arabica ? nebo robusta ? 


každý den si vychutnávám tu úžasnou chuť kávy..už to trvá asi 8-9 let a já ji stále miluji ♥ 
Od minulého týdne si dokonce mohu doma udělat kafíčko jako v kavárně a to díky božkému, který nám ten báječný stroj na kávu pořídil domů.. :) viz. dřívější příspěvek .. 
A tak se zamýšlím nad kvalitou kávy, historii atd.. 

Jako první mě zajímaly názvy arabica a robusta.. Něco málo jsem o tom slyšela, ale úplně jsem si nebyla jista, že jsem těmto pojmům rozuměla.. 
A o co tedy jde ? 
Jedná se o druhy kávovníku, z jejichž semen se káva vyrábí.

Kávovník arabský a Kávovník statný .. 

Kávovník arabský 
75% celosvětové produkce. Velice lahodná chuť a obsahuje méně kofeinu než robusta.Její chuť je kysele zabarvena. Kromě základní odrůdy Arabica Typica, známe např. i Arabicu Maragogype s největšími kávovými zrny na světě nebo Arabicu Geisha s nasládlou chutí a podkresem lesního ovoce.
Kávovník statný 
98% světové produkce. Kávovník statný je na pěstování méně náročný od arabského.  Zrna robusty bývají oproti arabice drobnější a zaoblenější s rovnou rýhou uprostřed. Zbarvení robusty bývá světle zelené s nahnědlými či našedlými odstíny. Arabica má naopak světle zelená zrna s namodralým tónem a pokřivenou rýhou. I po upražení jsou od sebe zrna lehce rozeznatelná.Káva připravená z robusty chutná nahořkle. Její chuť je nezaměnitelná a rozpozná ji i laik díky její odlišné chemické struktuře.






a co Vy a káva ?? 



Žádné komentáře:

Okomentovat