úterý 13. října 2015

Endorfiny !!! hormony štěstí !!!


Dokonalá věc..endorfiny miluji !! Přirovnala bych je k narkotikům..což jsou nejsilnější léčiva, které lidé berou při bolestech. Opadnou bolesti a nastává pocit blaha, tudíž na tyto léky může vzniknout i závislost. A tak bych popsala i endorfiny vyplavené do krve = pocit blaha. Jsou to hormony vylučované z hypofýzy během fyzické zátěže. Ale co možná nikdo nevěděl, že né jen sportem se endorfiny vyplavují do těla. Tvorbu endorfinů v mozku také podpoříme, když nebudeme podporovat nenávist a zášť, vyřešíme nedorozumění, máme štědrý a vděčný postoj k životu.A to zdaleka není vše. Dobrý, kvalitní a dlouhý sex, včetně vášnivého líbání, má na svědomí vyplavení tolika endorfinů, o který nikdo ani netušil. Právě líbání produkuje v mozku neuropeptidy a ty aktivizují imunitní systém a posilují organismus. Tudíž zde může vzniknout obrovská závislost ♥
Já osobně nejvíce miluji záplavu endorfinů po sportu : jízdě na kole, běhu, nebo cvičení v přírodě. 
I procházka se psem ve mě vyvolává pocit štěstí. A co mě donutilo psát zrovna o tom ? Zhruba před měsícem jsem si pronajala na jednu hodinu jednou týdně tělocvičnu základní školy v místě bydliště. Napsala jsem kamarádům, zda-li by si nechtěli zajít jednou týdně zahrát volejbal nebo badminton a sportovní aktivita byla na světě. Začíná zimní období a  všechny to nutí sedět doma a přejídat se. Napadlo mě, proč bychom se trošku nepohli a nezasmáli se společně. Každé pondělí se tedy sejdeme a zahrajeme si a  přibližně další dvě hodniny si užívám ten skvělý pocit s endorfinů v krvi ♥ 


A čím dále zvýšíte hladinu endorfinů : 

  • cvičte každý den
  • každý den buďte chvíli o samotě
  • k druhým lidem přistupujte s láskou a úctou
  • naučte se říkat „ne“
  • nemrhejte časem, plánujte
  • vybírejte si, čemu se budete věnovat
  • smějte se 


Mějte den plný endorfinů :D 



Žádné komentáře:

Okomentovat